NÉVNAP

Tekla, Lina

A Nap kel 07:09-kor,
nyugszik 19:12-kor.

Holnap Gellért, Mercédesz napja lesz.

Sok szép élményben volt részük a kászoni gyerekeknek

Az idén is megrendezésre került Seefeld-Kadolz településen, július 7-15. között a Nemzetközi tábor, melyre Kászon községet is meghívták. A táborban 13 tanuló vett részt, amelyre két pedagógus kísérte őket el. A tábor célja, hogy a gyerekek megismerjék a más országok (Csehország, Ausztria, Magyarország, Románia) hagyományait, tájait, látványosságait, ételeit, kultúráját.
A tábor helyszíne az osztrák település szabadidő központja volt. Pénteken érkeztünk a helyszínre, miután csütörtök este Abasáron aludtunk és élveztük a helyiek vendégszeretetét. A tábor sátorhúzással kezdődött, melyre a polgármester úr is elkísért. Szombaton Csehországba, Znojmóra és Dobsicere utaztunk. Itt megnéztük a Napóleoni csata megelevenítését a helybeliek közreműködésével. Vasárnap szentmisén vettünk részt, a Seefeld-Kadolz-i Szent Anna templomban, délután szabad program volt a tábor területén, ahol a táborozók kipróbálhatták a medencét, a mini golf pályát, a pit pat játékot valamint teniszezni is lehetett. Hétfőn kézműves foglalkozás, sport vetélkedők valamint szabadidős programokkal töltötték az időt a gyermekek. Kedden kulturális kirándulás volt Heldenberg-Maissau-ba, valamint a Retz-i Thaya-völgyi Nemzeti parkba. Szerdán pihenőként, ismét a tábor területén voltak programok: sport vetélkedő, ügyességi versenyek, amelyekben a csapatok vegyes nemzetiségűek voltak. Csütörtökön meglátogattuk a fővárost. Bécsben megnéztük a városházát és a Szent István bazilikát. Utána a bécsi vidámparkban, a Práterben szórakoztunk. Pénteken kézműves tevékenységek voltak és készültünk az országra jellemző, de határokat nem ismerő tánc és zenei bemutatkozóra. Este táborzáró grillvacsora volt, melyet a bemutatkozó előadások tarkítottak. Az előadások után értékelték a heti sport teljesítményeket és kisebb díjakban részesítették a csapatokat. A tábor utolsó monumentuma a táborzáró disco volt.
Szombat reggel sátorbontással búcsúztunk Seefeld-Kadolzból. Útközben ismét Abasáron aludtunk, majd vasárnap élményektől gazdagodva, fáradtan értünk haza.

A beszámolót Pinti Gabriella és Fülöp Ildikó tanítónők készítették.